niluuu

Kas zayifligi

Oglum 8.ayina girdi 17 mayis dogumlu desteksiz oturamadigi icin dr goturdum  emeklemede yok kaslari zayif dedi vitamin verdi kan degerlerine bakildi s... devamı

niluuu

Ne zamana kadar beklemeliyim

Iyi calismalar oglum 17 mayis dogumlu henuz emeklemiyor desteksiz oturmuyor sunlari yapiyor yerde donuyor kolunu kurtabiliyor basini dik tutuyorsurekl... devamı

niluuu

Destekli oturma

Doktor hanim benim oglum 6 aylik ek gidaya gectik fakat henuzdesteksiz oturamiyor  normalmi destekli oturtmamda bi engel varmi korkuyorum bi zarar gel... devamı

ktsl

Yurume aşamaları

Anneler merhaba. Kutsal yaklaşık bir aydir cok rahat sıralıyor koltuklara tutunarak. Dun ilk defa taytay durdu 8 sn falan. Bugunse 15 sn durdu ama dah... devamı

ktsl Evet. Yani oğlumun ismi Kutsal. Neden sordunuzki? Beğen Şikayet Et

fazilet12

bebeklerde kasılma

merhaba.28.04.2016 doğumlu bi bebeğim var ve kendini çok fazla kasıyor sıkıyor acaba bebeklerde bu durum normal mi? devamı

ahm gk

4 aylık oğlum sürünerek emeekliyor. Sizce ne zaman yürümeye başlar?

.Oğlanı tutamıyoruz bir türlü sürüne sürüne bütün evi tavaf etti. devamı

ahm gk Çok teşekkür ederim :)) oğlum herşeyiyle babasına benziyor :) uyuması bile . Ama göz saç ve ten rengi ben :) Şekil olarak babasının suratıyla aynı . Hatta karıştırıp hüseyin diyoruz o derece . Beğen Şikayet Et

fundakrd Biz ultrason resimlerini benzetiyoz babaya :))) sanırım erkek bebek babaya benziyo Beğen Şikayet Et

ahm gk Gen baskınlığı ile alakalı bir durum :) Beğen Şikayet Et

ahm gk

Bebeğiniz eliyle nesneleri ne zaman tutmaya başladı ?

3 aylık iken kısa süreli oyuncak tutabilmesi normal mi? Sürekli saçlarımı yada parmağımı tutup ağzına götürmek istiyor . devamı

ktsl Maşallah Mehmet bebeğe ne ara o kadar büyüdün seenn :) kutsal da o aylarda tutmaya başlamıştı çıngırağını falan 5-6 sn. tutuyordu farkında olmadan düşürüyordu sonra Beğen Şikayet Et

evrmumt çok normal hatta oyun battaniyesi alırsanız daha da keyifle uzanır oyuncakları almak için 3 aydan itibaren kullanılıyor .. ben 2,5 aylıkken almıştım çünkü oğlum sürekli lambaya evdeki tablolara bakıp gülüp ellerini uzatıyordu... uzun bi süre de kullandık Beğen Şikayet Et

ahm gk

Arkadaşlar bebeğiniz kaç aylıkken emeklemeye başladı ?

Mehmet Arslan 3 aylık ve artık ne yattığı yerde nede kucakta rahat durmamaya başladı . Sürekli çığlık atar durumda ve buna gülüyor bazen .Sizce normal... devamı

dream3 Emeklemeyi istemesi icin henuz cok cok cok erken bir ay.o simdi hareket etmenin ozgurlugunu kesfetmeyr basladi yerinde durmak istemeyecek.ilk once destekli oturmayi ogrenecek,sonra desteksiz oturabiomeyi ardindan emekleme gelecek.benim kizim 7,5 aylik emekledi ve 9 aylik desteksiz yurumeye basladi.erken olmasi bizi sasirtti ama bi o kadarda mutlu etti.bazi bebekker emeklemeden yuruyor bazilariysa kizim gbi emekledikten cok kisa sure sonra yuruyor bazilarinda uzun bir sure emekleme donemi geciriyor.bebege bagki bi durum yasayip goreceksiniz insallah Beğen Şikayet Et

evrmumt 3 aylık bebek emeklemeyi bilmez yani istemez .. o şuan keşfetme döneminde ellerini ayaklarını etrafını keşfediyor.. bü yüzden hareketleniyor siz yine de onu boyun kaslarını desteklemek için bol bol yüzükoyun yatırın kabamotor becerileri bu aylarda iyi gelişsin ki emeklemesi de yürümesi de kolay olsun .. hatta önüne uzansın diye bikaç sevdiği oyuncağını koyun ... Beğen Şikayet Et

ktsl

hoppala seçimi

anneler merhaba Kutsal bebek hoplaya hoplaya bütün ev sakinlerinin kollarını kopardı bi hoppala da şart oldu😁 malum hoppala öyke uygun bişey değil o ... devamı

rainisland Merhaba, ben doktorumuzun önerisi ile Fisher Price Yağmur Ormanı hoppala almıştım ve gerçekten de kızım hem eğlendi, hem oyalandı, hem de gelişimine katkısı oldu. Bebek zıpladıkça bebeği heyecanlandırıp eğlendiren müzikler çalıyor ve bebeği zıplayıp hareket etmek için motive ediyor, üzerindeki oyuncakalara uzanmak da gelişimine katkı sağlıyor. Motor gelişimi ve el göz koordinasyonu için çok güzel bir ürün. Beğen Şikayet Et

hafsam04

yürümeye başlaması

bebeim 1 yaşına girmek üzre ve hala tam yürüyemior hep düşüor elini yaktı şuan yanaqı morardı hem üzülüorum kendmi kötü bi anne olarak qörüorum hem on... devamı

evrmumt benim oğlumda 11.5 aylıkken emekledi 14.5 aylıkken yürüdü bikaç hafta sonra koçmaya başladı :) şuan 20 aylık tırmanıyor heryere artık yetişemiyorum :) endişelenme 18 aya kdr yolu var :) Beğen Şikayet Et

derya.zynp Merhaba biz anneler hep böleyız diğer çocuklara nazaran kıyaslarız ama yapılmaması gereken bişi malum söz her çocuk farklıdır çok dogru yerınde bır söz bnm kızım 10 ayını gecıodu emklerkn şuan 14.5 aylık 1 ay oldu yuruyelı bzde düştük kalktık mecburen kazalarda oluo kendini kotu anne olarak nitelndrme hepimizin başına gelıo daha çok dıkkat edersn olur bıter arzunun dediği jeller ii oluo bepantholun da var kremı tavsiye ederim Beğen Şikayet Et

rainisland Merhaba, yürüme çocuktan çocuğa farklılık gösteren bir özellik ve sizin çocuğunuz henüz 1 yaşını doldurmadan ayakları üzerinde duruyorsa bu bile çok güzel bir gelişme. Benim oğlum 13 aylık yürüdü, kızım 16 aylık :) Oğlum 1 ay boyunca düşe kalka geliştirdi yürümeyi ama kızım 1 hafta sonra koşuyordu. 18 aya kadar yürüme bekleniyor çocuklardan, her şey çok normal ve zamanında sizin için. Beğen Şikayet Et

tugci

Kaç aylıkken oturtmalı?

Hayırlı akşamlar kızım 2 ay 29 günlük. Oturtmaya ne zaman başlayabilirim acaba ? Yastıga yatırdıgımda dirseklerinden güç alarak kalkmaya kalkışıyor el... devamı

nur813

Uyku problemini nasıl aşabilirim

Benim bebeğim bugün 4 aylık oldu.Eli devamlı ağzında salya akıtıyor.Çok hareketli ama eliyle hiç bir şeyi tutamıyor.Sağa sola dönemiyor.Doğru dürüst u... devamı

anneyseneditor

Çocuğunuz yürümüyor mu? Bırakın yürümesin!

İlk kez ve ikinci kez anne olan kadın arasındaki en büyük farkı açıklama zamanı geldi. Yıllar süren, kişi kendinden bilir işi araştırmalarımın sonuçlarını sizlerle paylaşma kararı aldım. devamı

mrsselin'in hamilelik günlüğü

Hipotonide teşhis, süreç ve sonuç

Merhaba, kızım Zeynep Su 13 aylık. Aslında nereden başlasam bilemiyorum... Kızım 3.5 aylıkken tam anlamı ile başını tutmaya başladı, 7.5 aylık iken des... devamı

Mavi Not gözün aydın selin :) insan çok mutlu oluyor gerçekten emeklediğini, yürüdüğünü görünce. bu arada ben kemik suyu kullanıyorum faydası olduğunu düşünüyorum. eğer ilgilenirsen http://mavinot.blogspot.com.tr/2015/05/normal-0-21-false-false-false-tr-x-none_26.html Beğen Şikayet Et

meleklerimm Ne guzel keske arkadasimda cabalasa 18 aylik hala 4 aylik bebek gibi Beğen Şikayet Et

ceylan.o Benim kızım 18 aylık yürüdü. Zamanında ben de aynı endişeleri yaşadığımı hatırlıyorum. Belki de bizde de hipotoni vardı, kimbilir? 18 ayı hedef koymuştum ki, birgün çığlıklarımın arasında 10-15 adım attı. Birdaha da oturmadı : ) Şimdi ritmik jimnastik yapıyor : ) Beğen (1) Şikayet Et

mrsselin'in hamilelik günlüğü

Hipotoni teşhisi

Merhaba anneler, kızım hala yürümüyor ve emeklemiyor diye bir fizyoterapist e gösterdik. Hipotoni yani kas yumuşaklığı teşhisi kondu. Zeka olarak ayda... devamı

gulaanne Anladim cnm cokk gecmis olsun bzm dha sonuc cikmadi bekliyoruz Beğen Şikayet Et

mrsselin'in hamilelik günlüğü Hadi inşalla temiz sıkıntısız çıkar gülaane :/ Beğen Şikayet Et

gulaanne Amin selincm ins: ) Beğen (1) Şikayet Et

mrsselin'in hamilelik günlüğü

NUH'UN GEMİSİ deneyimimiz :)

Merhaba sevgili anneler :) Sizinle bugün yaşadığım harika deneyimi paylaşmak istedim. Zira çoğumuzun aklına takılan, 'bebeğimizin gelişimi ayına uy... devamı

nazlisrnz Kısa bir zaman içerisinde de o açık kapanacaktır:) Bende kaan iyileşsin hemen götüreceğim. Geçen aldığım randevuma gidemedim:( Sizlerden güzel dönüşler aldıkça heyecanlanıyorum bir an önce götürmek için:) Beğen (2) Şikayet Et

ilknurbade Selincim Bade'de de 11 aylik olacak birkac gun sonra, Zeynep Su gibi emeklemiyor bir yere tutunup kalkmiyor. Ben koltuk kenarindan tutturursam öyle duruyor fakat kendisi yapamiyor. Mersin'de öyle biryer yok hic duymadım. Senin bilgin var mi ne yapabilirim acaba? Beğen (1) Şikayet Et

Uluneke'den bir gelişim geriliği güncesi walla ben de sevindim bu habere.. demekki bana öyl egelmiyormuş cidden sevgi dolu ve becerikli insanlar ,konularında iyiler :) başlarsanız aynı zamana denk getirelim laflarız dolaşırız vs olma mı :) Beğen (1) Şikayet Et

zsaricicek

Bebeklerde ilk adim ayakkabisi gereklimi

9ay 19gunluk kizim 1aydir emekliyor ve artiktutinarak ayakta duruyor bir iki adim atabiliyor malum kars ta yasiyoruz ve her istedigimde uzman dr bulam... devamı

mrsselin'in hamilelik günlüğü Merhaba, geçenlerde bende bununla ilgili bir soru sormuştum. Moccs ya da moots diye markalar var bebek makoseni yapıyorlar.. Tamamen içi dışı gerçek deri tabansız ve anatomik. Özel siparişle bebeğinize göre yapılıyormuş. Henüz deneme fırsatım olmadı ama ilk fırsatta sipariş vereceğim. Tecrübemi yazarım. :) Beğen (1) Şikayet Et

nazlisrnz Bende rainisland gibi düşünüyorum. Yürümeye tam anlamıyla başladığı zaman ilk adım ayakkabısı tercih edin. Evde zaten kullanmanıza gerek yok, çıplak ayak basması daha sağlıklı. yürümeye başlayınca dışarı kullanım şçin bir ilk adım ayakkabısı tercih edebilirsiniz. Beğen (1) Şikayet Et

zsaricicek Tesekkurler artik icim daa rahat iyiki varsiniz Beğen Şikayet Et

4everwithu

bebeğim gelişim geriliği mi gösteriyor?

8 buçuk aylık oğlum koltuk altlarından tuttuğumuzda ayaklarını yere basmıyor. desteksiz oturamıyor. emeklemek bir yana yüz üstü uzun süre duramıyor, a... devamı

asimavi88

Bebeğiniz için hangi marka D vitamini ve demir ilacı kullanıyorsunuz?

Bebeğinize D vitamini ve demir ilacı hangi markalar kullanıyorsunuz memnunmusunuz..  devamı

dream3 Vegaferon kullandik bizde hic bi olumsuz etkisini gormedim. Beğen Şikayet Et

rainisland Merhaba, oğlumda Ferro Sanol kullandım ama kızımda piyasada bulunmuyordu ve hep ferrum kullandım. D vitamini olarak da Devit-3 kullandım. Bu kullandıklarımın hiçbiri benim çocuklarımda olumsuz bir etkiye sebep olmadı. Beğen Şikayet Et

mrsselin'in hamilelik günlüğü D vitamini olarakamerikadan parabensiz d vitamini getirttim baby d drops diye geçiyor markası.. Carlson's da parabensiz, tatlandırıcı, koruyucu ve renklendirici yok.. 1 damlada önerilen doz ihtiva ediyor 400 ıu yani.. Demir damlası kullanmadım ama onu da çok araştırdım .. Almanyadan ya da avrupa ülkelerinden ferromixin şase öneriliyor yine parabensiz ve bebeğin ya da çocuğun yemeğine ya da meyvesuyuna ekleniyor toz.. Böylece diş boyaması çürümesi de yapmıyor ve emilimi daha kolay oluyor vücutta.. İmkanınız varsa bu takviyeleri getirtebilirsiniz. Beğen Şikayet Et

meraklikiz34

15 aylık bebeğim yürümüyor ve hiçbir şey yemiyor. Kalorili ve besleyici tarifler verebilir misiniz?

Kizlar bebegim 15 aylik hala yurumuyo doktora goturmedim goturecem pazartesi gunu ve hicbirsey yemiyo ne yapacagimi sasirdim oturup agliyorum yrdireme... devamı

dream3 Bebeginn kilosu gayet normal.endiselenmene gerek yok merakli kiz.zamanla alisacaktir degisik seyler yemeye benim kizimda su an 15.ayin icinde 10.200kg ve 83 cm.o da henuz buyuk parcali besinleri cigneyip yutamiyor.bende sabirla bekliyorum alismasini.yavas yavas daha buyuk putur seklinde vermeye basla.eline isirip.yiyebilecegi seyler ver evin icinde gezerken isirip.kesfetsin besini.mesela.meyve ver kabugu soyulmus.kizim puturlu hcbisey yiyemezken su an makarna meyve ekmek pogaca yiyebiliyor.sabirla alistirmaya calis ben oyle yapmaya calisuyorum Yurume konusunda da endiselenme 18 aya kadar eminim yuruyecektir.her bebek bir degil baskalariyla kiyaslama.yipranirsin.yapabilecegin tek sey onu cessretlendirmek ve tesvik etmek ve desteklemek.bebeginizle her gun 10-15 dk yurume alistirmasi yapin ve her attigi adimda onu alkislayin aferiin benim bebegime bitaneme diyip opun yureklensin.benim kizimda ise yaradi su an yaptigi her yeni sey icin Alkis bekliyor alkisladikca daha bi istekle yapiyor Beğen Şikayet Et

rainisland Merhaba, 18 aya kadar yürüme bekleniyor genelde. Onun öncesinde endişelenmeyin hiç. Ayının diğer gerekliliklerini karşılıyorsa endişeye hiç gerek yok. Doktorunuz aksi bir surum farketse zaten sizi bilgilendirirdi. Çok büyük ihtimal sorunu korku kaynaklıdır. Benim oğlum 13 aylık, kızım 16 aya yakın yürüdü ve doktorumuz korktuğu için yürümüyor demişti. Hiç ısrarcı olmadım, bir gün bir baktım yürüyerek yanıma geliyor :) 1 hafta sonrasında da koşuyordu :) Beğen Şikayet Et

nazlisrnz Israrcı oldukça, bebekler korkar ve yürümezler, hazır oldukları zaman mutlaka yürüyecektir. Kendinizi de onu da yıpratmayın. yemesine gelince bebeğiniz size sinyal verecektir, yemek istemiyorsa zorlamayın. Gelişiminde bir sıkıntı yok ise acıktığı zaman mutlaka yiyecektir. Beğen Şikayet Et

mrsselin'in hamilelik günlüğü

Emekleme arkadaşı tavsiyesi?

Bizim kız 9 aylık oldu fakat hala totoyu kaldırıp emeklemiyor :) hazır olduğu zmaanı bekliyoruz elbet fakat onu şöyle gaza getirecek, azcık hareketlen... devamı

evrmumt Bende imaginariumdan yıüyen bi salyangoz vardı oğlum onu çok sevdi hala da seviyor oynuyor gel gör ki işe yaradı mı ? koca bi hayır... kurutmak için tepsiye koyduğum fasulyeleri karıştırmak daha cazip geldi ona.. bi baktım tepsiye doğru gidiyor...... :) Beğen (2) Şikayet Et

nazlisrnz Emeklemeden de yürümeye başlayabilir. yere küçük ve uzun bir halı kilim tarzı birşey serip ucuna da bir oyuncak koyabilirsin sende yanına geçip hadi oyuncağa doğru gidelim diyebilirsin. Bu yürüme zamanında da işe yarıyor. Beğen Şikayet Et

mrsselin'in hamilelik günlüğü Zaten akışına bıraktım ama en azından bir hareket olsun hareket etsin istiyorum.. Bugün mothercare e gittim ve su halısı diye birşey keşfettim. İçine su dolduracağınız bir yer matı.. İçinde de birsürü deniz hayvanı şeklinde oyuncak.. Onlar hareket ediyor halının üstüne basınç yapınca.. Bayağı keyiflendi ve oynadı :) dizlerinin üstünde öne arkaya sallanmayı keşfetti bu sayede.. :) fasulyeyi bende deneyeyim bakiyim :) Beğen Şikayet Et

muli872002

bebişleriniz ne zaman yürümeye başladı??

merhaba güzel anneler aklıma takılan bişeyi sormak istedim sizlere..benim oğlum 12 aylık artık,çok güzel kalkıyor,koltuk kenarlarında sıralıyor ancak ... devamı

Anneysen.com Üyesi bizde destek olduk ama uzerine cok.fazla dusmedik inat ediyolar cunku yurumemektw bizimkide hevesliydi ama kendi kendine yurumeye basladi sen nekadar dersen hadi yuru diye o okadar inat wdiyo azmi elinden tutup.yuruttuk popoaununnustune cokuyodu deve gibi :D Beğen Şikayet Et

dream3 Bizimki inat etmedi sansliydik sanirim.yurudukce hosuna gidiyordu dussede kendi kalkip yoluna devam ediyordu :) siz yinede coo kendi haline birakmayin derim ;) Beğen Şikayet Et

muli872002 biz anneler işte hemen herşey olsun istiyoruz :)) bizda dream3 arkadaşın dediği gibi akşamları arada 5 dk falan alıştırma yapıyoruz sanki biraz faydası oldu gibi, ilk zamanlar hemen çöküyodu şimdi en azından elinden tutunca bi kaç adım atıyoruz.. bakalım inşallah tez zamanda yürürüz :)) Beğen Şikayet Et

Balkesr

Kural nasil koyabilirim

Slm hanımlar tavsiyelerinize bilgilerinize ihtiyacimm var 16aylik oglum var yapma dediklerimin tersini yapio illa yapicak nasil anlaticam hatir ogreti... devamı

aylac benim kızım da 16 aylık. be yöntem olarak çok fazla 'hayır, yapma!' gibi kelimeler kullanmaktansa 'şöyle yap, şunu yap' gibi cümlelerle dikkatini yönlendiriyorum. mesela mutfakta onun erişebileceği bir dolabı komple boşaltıp plastik kaplarla doldurdum ve 'burayı açabilirsin' dedim böylece diğer dolapları açmasının önüne geçtim. ara ara diğer dolapları merak ettiğinde 'gel birlikte bakalım, eline alma dokun sadece' gibi telkinlerle merakını gideriyorum. yere düşeni yememesi gerektiğini öğretmek içinse ; yere düşeni çöpe atmayı öğrettim. Ayrıca becerisine uygun yapabileceği işlere yönlendiriyorum dikkatini. Buna örnek olarak, onun su içmesi için plastik bardak ve tabaklar aldım, tabağın içine meyve koyup 'hadi bunu balkona götür, orda ye' diyorum ve o tabağı taşımaktan mutlu oluyor. Böylece 'hayır' dediğim çok az şey oluyor ve fazla sıkıntı yaşamıyoruz. Bunlarda ayakta yemek yenmez, arabada oto koltuğunda oturulur, kanepede zıplanmaz gibi kurallar için oluyor. Tabiki gene de kriz anları yaşıyoruz ama unutmamak lazım 'onlar çocuk biz yetişkiniz'. Ayrıca öğrenmesi için bazı kuralları yıkması gerekiyor, güvenlik sorunu oluşturmayacak durumlarda fazla inatlaşmadan göz yummak da gerekebiliyor. Benim de bugünlerde okuduğum Harvey Karp'ın Mahallenin Mutlu Bebeği kitabını öneririm, rehberlik etmesi açısından. Beğen (1) Şikayet Et

rainisland Merhaba, 2 yaş sendromu yavaş yavaş başlıyor. Hayatınızdaki "hayır"ları kısıtlayarak başlayabilirsiniz. Sadece gerçekten tehlikeli olduğunuz şeyler dışında hayır kullanmamaya çalışın ve bolca iş verin oğlunuzu. Bu dönemde en çok hoşlandıkları şey iş yapmak. Altında kalkabileceğini düşündüğünüz basit şeyleri yapmasını isteyin. Eline bir bez verirseniz çok güzel toz aldığını görebilirsiniz. Ufak tefek getir-götür işleri de mutlu edecektir. Uyarılarınız 1-2 cümleden uzun olmasın, anlamayacaktır çünkü. Ve sitedeki yazı da size yardımcı olacaktır. http://www.anneysen.com/uzman-makaleleri/detay/kendisi-kucuk-ofkesi-buyuk-31744 Beğen (2) Şikayet Et

mrsselin'in hamilelik günlüğü Yapma dediğinizde malesef önce yap kelimesini duyduğu için yapıyor diye okumuştum bir makalede.. Onun yerine kesin ve net bir hayır daha etkili oluyormuş.. Beğen (1) Şikayet Et

ggmelisgg

Baş cevresinin mikrosefali değerlendirmesi

Elif hn merhaba bebegimin mikrosefali olmasindan endise ederek size bas cevresini sormustum boy ve kilo persentilleride onemli demissiniz.Dogdudunda b... devamı

muli872002

yürüme

merhaba arkadaşlarsize bi sorum olacaktı..oğlum tam 11,5 aylık.8,5 aylıkken emeklemeye başladı ve şuan çok hızlı emekliyor ve koltuklara tutunarak par... devamı

muli872002 teşekkürler arkadaşlar cevaplarınız için :)) evet daha küçük ama biz bir an önce yürüsün, koşsun istiyoruz işte :)) evrmumt arkadaşımın dediği gibi elinden tutup yanımd gezdirmek istiyorum :) Beğen Şikayet Et

muli872002 sanırım bizde üzerine çok düştük,korktu..şu an sadece emekliyor ve sıralıyor, beklemedeyiz :) Beğen Şikayet Et

rainisland Çok yakın zamanda yürümeye başlayacaktır merak etmeyin. Ben de oğlumda çok sabırsızdım yürümesi için, çok büyük bir hevesle yürümesini bekledim :) İkinci çocuğumda dersimi almıştım :) yürüdükten sonra koşturmacanın başlayacağını bildiğim için hiç sabırsızlanmadım. Her çocuğun gelişimi farklı oluyor, genelde 12-18 ay aralığı yürümeye başlamış oluyorlar. Beğen Şikayet Et

shryxsl

37 günlük bebeğimin bıngıldağı kapanmaya başlamış. Benzer sorunu yaşayan var mı aranızda?

Slm arkadaslar kızımı doktor g oturdum ve basında kı yumSak yer yanı bıngıldak dedıgımız yer kapanmaya cok Kucuk mus kapanmaya baslamıs.  Bole sorunla... devamı

tubaavci zaten kapanmadı lazım degıl mı anlamadım ben .kızım 6 aylık basbarmak kadar bı alan yumusak henuz bır yasına kadar kapanırmıs dıyolar Beğen Şikayet Et

gozdedum Bıngıldağın erken kapanmasını doktorlar önemsiyorlar. Çok küçük olup normal zamanda da kapanabilir, erken kapanırsa da doktor kontrolü gerekir. Daha bebeğiniz çok küçük. Stres yapmayıp rutin doktor kontrollerinde takip ettirin. Bıngıldak kapansa da sütürler kapalı değilse baş büyümeye devam ediyor. Sütürler kapalı ise de onun da çaresi var. Beğen Şikayet Et

shryxsl Kafasının ölçüsünde sorun yok sadece bıngıldak kapanıyor. Ultrasonla da bakıldı bişi yok. Aylık kontrol olucak dedi. Uç aylıltan sonra gelişimine bakılır normal se bişi olmaz dedi. Ama ileride hastalık belirtisi olabilir deyip insanın içini korku saldı .. Beğen Şikayet Et

meraklikiz34

13 aylık oğlum henüz yürümüyor. Bunu kafama çok takmaya başladım.

Mrb arkadaslar baslikta belirtigim gibi oglum hala yurumuyo bir yasinda hatta 13 aylik ve bebekleriniz bu aylarda kac kilo boy kac idi bana cok kucuk ... devamı

esrao16 merhaba her çocuğun gelişiminde farklı ilerlemeler oluyor. fazla endişelenmeyin mesela bizde de yemek problemleri vardı. internette http://www.qbebek.com isimli site oldukca fazla yardımcı olabiliyor biz sorun yaşadığımızda ilgili yayından destek alıyoruz. 36 'ay a kadar oldukca fazla bilgiler içeriyorlar. ve uzman bilgileri yer alıyor. tavsiye ederim. Beğen (1) Şikayet Et

meraklikiz34 Arkadaslar cok sagolun hele esim bnden daha cok sorun ediyo arkadisinin oglu yuruyormus bizim ki niye yurumuyo buyumuyo bnm psikolojimide alt ust ediyo cnm dogum kilosuda 2.750 ile hastaheneden ciktik. Kusura bakmayin yorumlari gec gordum Beğen Şikayet Et

meleklerimm Ah bu kocalar kiyaslama cok yanlis bisi benimkide bezini cikar wc alistir diyo cok biliyo otur evde alistir dedim milletinki 9 aylik ogreniyomus Beğen (1) Şikayet Et

ozlem nursem

11 aylık kızım hala emeklemedi. Normal mi acaba?

KIZIM 11 AYLIK HALA EMEKLEMEDİ... VE YÜRÜMÜYOR. SADECE 5 SANİYE DENGEDE DURUYOR OTURUYOR.. NORMAL Mİ? devamı

nazlisrnz İçinizin rahat etmesi için doktorunuza danışın. ama bebeğin kilosu ya da genetik yapısı nedeniyle bazen emeklemeyip geç te yürüyebiliyorlar. Hiç emeklemeden 18 aylık yürüyen, hiç bir fiziksel sorunu olmayan bir bebek biliyorum mesela. Beğen (1) Şikayet Et

rainisland Merhaba, benim oğlum hiç emeklemedi ve 13 aylıkken yürüdü. Kızım 9-10 ayda çok hızlı bir şekilde emeklemeye başladı ve 16 aya kadar yürümedi. Her bebeğin gelişimi çok farklı olabiliyor. Endişe duymanızı gerektirecek bir durum olduğunu sanmıyorum. Doktorunuz diğer gelişim aşamalarını da değerlendirerek sizi bilgilendirecektir zaten. Kısa süre içinde peşinde koşmaya başladığınızda endişelerinizin yersiz olduğunu göreceksinizdir :) Beğen (1) Şikayet Et

ozlem nursem tüm annelere teşekkür ederim .. yorumlarınız rahatlattı içimi :) Beğen Şikayet Et

dermecatma

10 aylık kızımda motor gerilik var. Bir de tek tarafını daha az kullanıyor.

Merhaba anneler, kizim bes gun sonra on aylik olacak, birkac gun once komando gibi emeklemeye basladi ama sadece bir tarafini kullaniyor, sol eli ve b... devamı

mrsselin'in hamilelik günlüğü Merhaba, einstein 9 yaşında konuşmaya başladığını düşünürsek, sizin yavrunuz oldukça normal;) her bebeğin gelişimi farklı ve kendine özeldir. Yeğenim yaşında emeklemeye ve 2 yaşında anne demeye başladı. Şimdi 16 yaşında ve burslu olarak italyada lise okuyor.. Devletten başarı bursu alıyor. Rahat olun ve bebeğinizi destekleyin. Ona güven verin ve ayına uygun bilişsel ve duyusal oyunlar oynayarak onu cesaretlendirin. Beğen Şikayet Et

dermecatma Tesekkur ederim biraz fazla kafama takiyorum ama simdi emeklemeye baslayinca vucudunun sag tarafini kullanmiyor olmasi kafami karistirdi, acaba yeni ogreniyor diye mi, internetten baktim biraz onun gibi emekleyen cocuklarda spastiklik varmis. Yani sadece sol bacak sol kolu kullaniyor mesela benim kizim gibi. Iyice kafam karisti. Ama yanitlariniz icin tesekkur ediyorum. Ilk cocuk fazla buyutuyorum sanirim. Beğen Şikayet Et

gozdedum Arkadaşların belirttiği gibi her çocuğun gelişimi farklı oluyor. Otizm ve gelişme gerilikleri de farklı olabiliyor. Yani her gelişme geriliği otizm olmuyor. Gülmesi, takibi vs otizm olmadığını düşündüren şeyler zaten. Sadece tek tarafını daha az kullandığı için bir nörologa götürmenizi öneririm. İçinizin rahat etmesi açısından. Bir de fiziksel gelişim için bazı hareketler var onları yaptırabilirsiniz evde. Bebeğinizin gelişimine çok faydası olur. Ama yine doktor kontrolünde bunları yapmanızı öneririm. Beğen Şikayet Et

pnrsn

11 aylık kızım kendi başına nadir olarak yürüyor

Kızım 11 aylık bir aydır istediği yere tırmanıyor tutunarak yururyor bireylerden destek alıp hatta bazen desteksiz ayağa kalkıyor. Son bir haftadır ke... devamı

hediyeyakup acaba benimki de yürür mü :) 9 ayında dönmeye başladı. çok tembel bir bebeğim var. 10,5 aylık erkek. yere oturtuyorum bir şeye uzacanak oluyo başaramazsa pes edip geri düzeliyo. emekleme yok yürüme yok . bence siz halinize şükredin. bebekler anneye daha düşkün oluyorlar. benimkide hep kucak istiyor. Beğen Şikayet Et

rainisland Korktuğu için yürümüyordur ve çok kısa sürede atlatacaktır. 11 aylık kendi başına attığı 1-2 adım bile çok güzel inanın ki. Benim oğlum 13 ayda, kızım 16 ayda yürüdü :) Kızımın korkmak dışında yürümesine engel hiçbir şey yoktu ama inatla yürümedi, ben de hiç zorlamadım. Bir gün bir baktım yürüyerek geliyor :) 1 hafta sonra koşmaya başlamıştı bile. Beğen Şikayet Et

pnrsn Güvenle alakalı problemi olduğunu sanmıyorum hic bisry olmadı bunda bi hdta önce bi haftalığına ise başladım o zaman duruyor ortamda ben yoksam yanindaki kişilerle duruyor oynuyor avlanıyor ama benim sesimi duyduğu anda herkesi herşeyi yok satıyor ve direk bana geliyor o saatten Sinra arada kimseyle oynamaz yurumez kimseye gitmez. Yurur elbet Beb sadece biseyi yanlismi yapıyorum diye düşünmüştüm. Bes altı adim atıyor kendisi ama hızlı yürümek istiyor kendisi hızlı yuruyeniyor tabi daha oyuzdendir bellkide.. Beğen Şikayet Et

Toplam 17 sayfa | (486) sonuç

Anneliği Kolaylaştırıyoruz

Ürün veya hizmet arayın

Ara

Anneysen.com; Anne Cevapları bölümünde sorularınıza tecrübeli annelerden farklı cevaplar bulabilmenizi sağlıyor. 20 bin soru içerisinde arama yapabilir, ya da kendi sorunuzu annelere sorabilirsiniz. Anneysen.com; Uzman Cevapları bölümünde, 30 farklı alandan 100’e yakın uzmana bebeğinizle, çocuğunuzla, kendinizle ve aile yaşantınızla ilgili tüm sorularınızı sorabilmenize olanak sağlıyor. Anneysen.com; Uzman makaleleri ve Videolar bölümünde merak ettiğiniz konularda uzmanların ilgili makalelerinden ve videolarından yararlanabilmenizi sağlıyor. Anneysen.com; Yemek tarifleri bölümünde bebeğiniz ve tüm aileniz için denenmiş farklı yemek tarifleri bulabilmenizi, Anne Yazıları bölümünde annelerin yazılarını takip etmenizi, Bloglar bölümünde blog yazarı annelerin yazılarını takip etmenizi sağlıyor. Anneysen.com; Hafta Hafta Hamilelik bölümünde, bebeğinizde ve sizde olan değişiklikleri öğrenmenizi, 40 haftalık hamilelik sürecinde merak ettiğiniz herşeyi takip etmenizi; Ay ay bebek gelişim bölümünde bebeğinizin fiziksel, sosyal, algısal gelişimini ay ay takip etmenizi sağlıyor. Anneysen.com; Bebek İsimleri bölümünde, binlerce ismin anlamını; İsim Analizi bölümünde ise çocuğunuzun isminin karakterini nasıl etkilediğini öğrenmenizi sağlıyor. Anneysen.com; Çarşı bölümünde anne ve anne adaylarına ihtiyaç duydukları ürün ve hizmetler ile ilgili marka ve firmaları tanıma fırsatı sunuyor. Ayrıca, Çarşı bölümündeki firmalar, anneysen.com üyelerine özel indirim fırsatları da sağlıyor.